Véronique Pierron retires from short track speed skating ~ Passion/Patin/Vitesse - Passion/Speed/Skating

Pages

24 mai 2020

Véronique Pierron retires from short track speed skating

French short track speed skater Véronique Pierron announced her retirement today.

By Jackob Savard
Photos: Schaats Photo's & Véronique Pierron's Instagram account

Four-time Olympian Véronique Pierron, leader of the French short track team for several years, is officially hanging up her skates. The 30-year-old athlete made the announcement to her subscribers today through her Instagram account. 

Here is Pierron's statement (Translation by Passion/Speed/Skating)

I'm ready for the next trip. It is time to take a new road. My heart, my head and my body are telling me it's time to do something new. I've decided to retire from top level short track speed skating. I've always wanted to decide by myself to stop my career so that I would have no regrets. Skating is my whole life. It has made me who I am today and will always be something I am passionate about. I am so grateful for the opportunities I have had in my long career. 

4 Olympics full of pitfalls and injuries from which I have always recovered. I think I've experienced everything in my career: victories, failures, joy, sadness, sharing... It’s not only about winning or losing, it's the road to the goals that is most beautiful.

I've been lucky to have a lot of people by my side, even in difficult times. I would like to thank all the people who have supported me throughout my journey: My family, my friends, my coaches, my teammates, the medics, my clubs, my Federation, my Region, my Department and the city of Reims... And finally, thank you to all the people who have been kind to me throughout these 15 years. I will be eternally grateful to them. I will always share my experiences with joy and passion.

Now it is my turn to transmit all the values I have acquired. It is therefore with pleasure that I will take care of young athletes at the national structure of Reims and the Reims speed skating club. 

I will also be happy to continue with the city of Reims which has supported me for many years. 

Thank you for your unfailing support.

Vévé. 💛


Regardez cette publication sur Instagram

Je suis prête pour le prochain voyage. Il est temps d’emprunter une nouvelle route. Mon cœur, ma tête et mon corps me disent qu'il est temps de faire quelque chose de nouveau. Et donc, j'ai décidé de me retirer du haut niveau. J’ai toujours voulu décider moi même de l’arrêt de ma carrière pour n’avoir aucun regret. Le patin est toute ma vie. Cela a fait de moi ce que je suis aujourd'hui et sera toujours quelque chose qui me passionne. Je suis tellement reconnaissante pour les opportunités que j'ai eues lors de ma longue carrière. 4 Olympiades parsemées d’embûches et de blessures dont je me suis toujours relevée, ce qui m’a rendu fière car mes performances ont été encore plus belles. Je pense avoir tout vécu au cours de ma carrière : victoires, échecs, joies, tristesse, partage... Il ne s'agit pas seulement de gagner ou de perdre, c’est le chemin qui mène aux objectifs qui est le plus beau. J’ai eu de la chance d'avoir beaucoup de gens à mes côtés, même dans les moments difficiles. Je remercie toutes les personnes qui m’ont soutenue tout au long de mon parcours : Ma famille, mes amis, mes entraîneurs, mes coéquipiers, le corps médical, mes clubs, ma Fédération , ma Région , mon Département et la ville de Reims... Et enfin merci à toutes les personnes qui ont été bienveillantes avec moi tout au long de ces 15 années. Je leur serai éternellement reconnaissante. Je partagerai toujours mes expériences avec joie et passion. Maintenant, c’est à mon tour de transmettre toutes les valeurs que j’ai acquises. C’est donc avec plaisir que je vais m’occuper de jeunes athlètes à la structure nationale relève de Reims ainsi qu’au sein du club Reims patinage de vitesse. Je serai également heureuse de continuer avec la ville de Reims qui me soutient depuis de nombreuses années. Merci pour votre soutien sans failles. Vévé. 💛 @laregiongrandest @departementmarnecom @villedereims @ffsportsdeglace @cneafontromeu @creps_reims . . . #TeamGrandEst #TeamEliteMarne . . . . 📷 @totemweb
Une publication partagée par Véronique Pierron ✨ (@vvpierron) le

0 commentaires:

Publier un commentaire